Zasady udzielania pomocy psychologiczno – pedagogicznej w Szkole Podstawowej nr 8 w Goleniowie oraz Publicznym Liceum Ogólnokształcącym w Goleniowie dla których organem prowadzącym jest Zespół Szkół Prywatnych "Szkolna 13" w Goleniowie, Sp. z o.o.
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe (Dz.U. 2021 r. poz. 1082)
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz. U. z 2020 r. poz. 1280)
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz. U. Z 2020 r. poz. 1309)
Część I
§ 1.
§ 2.
Korzystanie z pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole jest dobrowolne i nieodpłatne.
§ 3.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w szkole jest udzielana z inicjatywy:
Zajęcia rozwijające uzdolnienia organizuje się dla uczniów szczególnie uzdolnionych.
Zajęcia rozwijające umiejętności uczenia się organizuje się dla uczniów w celu podnoszenia efektywności uczenia się.
Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze organizuje się dla uczniów mających trudności w nauce, w szczególności w spełnianiu wymagań edukacyjnych wynikających z podstawy programowej kształcenia ogólnego dla danego etapu edukacyjnego.
§ 9.
Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne organizuje się dla uczniów z zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi, w tym specyficznymi trudnościami w uczeniu się.
Zajęcia logopedyczne organizuje się dla uczniów z deficytami kompetencji i zaburzeniami sprawności językowych.
Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne organizuje się dla uczniów przejawiających trudności w funkcjonowaniu społecznym.
Inne zajęcia o charakterze terapeutycznym organizuje się dla uczniów z zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi mających problemy w funkcjonowaniu w szkole oraz z aktywnym i pełnym uczestnictwem w życiu szkoły.
§ 13.
Zajęcia związane z wyborem kierunku kształcenia i zawodu uzupełniają działania szkoły w zakresie doradztwa zawodowego.
§ 15.
- trudności w uczeniu się, w tym w przypadku uczniów klas I-III szkoły podstawowej deficytów kompetencji i zaburzeń sprawności językowych oraz ryzyka wystąpienia specyficznych trudności w uczeniu się, a także potencjału ucznia i jego zainteresowań,
- szczególnych uzdolnień,
1) wielospecjalistycznych ocen, o których mowa w ust. 5 i 10;
2) programu.
CZĘŚĆ II
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w Szkole Podstawowej nr 8 w Goleniowie
oraz Publicznym Liceum Ogólnokształcącym w Goleniowie
schemat organizacyjny – obieg informacji i dokumentów
z załącznikami
A.
B.
W przypadku stwierdzenia, że uczeń ze względu na potrzeby rozwojowe lub edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne wymaga objęcia pomocą psychologiczno-pedagogiczną:
Kto? |
Dokumentacja |
|
Nauczyciel, pedagog, specjalista/obserwacja, pomiar dydaktyczny, inne - udziela pomocy w trakcie bieżącej pracy z uczniem - informuje wychowawcę klasy o potrzebie objęcia ucznia pomocą psychologiczno-pedagogiczną |
|
|
Wychowawca klasy - jeżeli stwierdzi taką potrzebę, we współpracy ze szkolnym koordynatorem ds. ppp informuje innych nauczycieli lub specjalistów o potrzebie objęcia ucznia pomocą w trakcie bieżącej pracy z uczniem oraz we współpracy z nauczycielami lub specjalistami planuje i koordynuje pomoc psychologiczno-pedagogiczną w ramach zintegrowanych działań nauczycieli i specjalistów oraz bieżącej pracy z uczniem; |
Karta pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla ucznia Załącznik5 B Notatki w teczce wychowawcy klasy, dzienniki zdw, wytwory ucznia z zajęć, konsultacji, inne |
|
Udzielona pomoc przyniosła oczekiwane rezultaty: |
||
TAK nadal prowadzona jest obserwacja, pomiar/udzielanie uczniowi pomocy w trakcie bieżącej pracy – w miarę potrzeb
|
NIE kieruje się ucznia na badania do poradni psychologiczno – pedagogicznej lub specjalistycznej, lekarskie, inne, przy czym wniosek o: - przeprowadzenie badania psychologicznego, pedagogicznego, logopedycznego dziecka - wydanie opinii poradni - opinii o potrzebie objęcia ucznia zindywidualizowaną ścieżką kształcenia - orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego, - orzeczenia o potrzebie indywidualnego nauczania składa do poradni rodzic/prawny opiekun we współpracy ze szkołą |
Druki wskazane przez poradnię, np. w Goleniowie: http://www.poradniagoleniow.pl/15/rodzice.html zgodnie z procedurami http://www.poradniagoleniow.pl/37/procedury.html
Załączniki 1-4 |
|
||
Rodzic/prawny opiekun - po otrzymaniu orzeczenia, opinii, zaświadczenia lekarskiego lub innego dokumentu składa je niezwłocznie w sekretariacie szkoły - w przypadku opinii poradni o potrzebie objęcia ucznia zindywidualizowaną ścieżką kształcenia składa w sekretariacie wniosek do dyrektora szkoły o objęcie ucznia zindywidualizowaną ścieżką kształcenia |
Załącznik 5 A 1 Wniosek rodziców do dyrektora szkoły o objęcie ucznia zindywidualizowaną ścieżką kształcenia |
|
Sekretariat szkoły - po otrzymaniu dokumentu opatruje go pieczęcią wpływu - przekazuje niezwłocznie oryginał dokumentu dyrektorowi szkoły, który zapoznaje się z nim, a następnie odnotowuje ten fakt na tym oryginale, zapisuje datę i składa swój podpis - dyrektor szkoły przekazuje ww. dokument do sekretariatu - sekretariat szkoły wykonuje kopię orzeczenia, przekazuje ją szkolnemu koordynatorowi ppp, a ten - wychowawcy klasy - archiwizuje oryginał orzeczenia - przekazuje oryginał opinii poradni, zaświadczenia lekarskiego lub innego dokumentu szkolnemu koordynatorowi ppp, który archiwizuje go, a kopię przekazuje wychowawcy klasy
UWAGA: dokumenty, które wpłyną niezgodnie z ww. procedurą nie uzyskują statusu obowiązujących w szkole |
Pieczęć dzienna i adnotacja w księdze pism przychodzących Podpis dyrektora szkoły, data, adnotacja o zapoznaniu się z dokumentem |
|
Wychowawca klasy - na otrzymanej kopii orzeczenia, opinii lub innego dokumentu nanosi adnotację dotyczącą daty otrzymania dokumentu |
Kopie dokumentów z adnotacjami o dacie wpływu – wychowawca klasy; Oryginały lub kopie – koordynator ppp w szkole. |
|
Wychowawca klasy analizuje otrzymaną dokumentację i w przypadku stwierdzenia, że konieczne jest objęcie ucznia pomocą psychologiczno-pedagogiczną w formach: -a) w oddziale przedszkolnym: zajęć rozwijających uzdolnienia; zajęć specjalistycznych (korekcyjno – kompensacyjnych, logopedycznych, rozwijających kompetencje emocjonalno – społeczne oraz inne o charakterze terapeutycznym; zindywidualizowanej ścieżki realizacji obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego), -b) w klasach szkoły podstawowej/LO: (zajęć rozwijających uzdolnienia; zajęć rozwijających umiejętności uczenia się; zajęć dydaktyczno-wyrównawczych; zajęć specjalistycznych: korekcyjno-kompensacyjnych, logopedycznych, rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne oraz innych zajęć o charakterze terapeutycznym; zajęć związanych z wyborem kierunku kształcenia i zawodu; zindywidualizowanej ścieżki kształcenia);
- informuje pisemnie dyrektora szkoły o potrzebie organizacji takich zajęć dla ucznia
- zakłada Kartę pomocy psychologiczno – pedagogicznej dla ucznia na dany rok szkolny;
- informuje innych nauczycieli i specjalistów o indywidualnych potrzebach ucznia (udostępnia kopię opinii lub zaświadczenia do wglądu, a nauczyciel/specjalista potwierdza podpisem fakt zapoznania się z jej treścią i zaleceniami)
Ponadto: - w przypadku otrzymania orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego powołuje zespół składający się z nauczycieli i specjalistów prowadzących zajęcia z uczniem, który:
Wychowawca klasy przekazuje rodzicom ucznia lub pełnoletniemu uczniowi kopie: -wielospecjalistycznych ocen; - IPET. |
Załącznik nr 5A. Wniosek wychowawcy klasy do dyrektora szkoły o udzielenie uczniowi pomocy psychologiczno-pedagogicznej w określone formie/formach.
Załącznik 5B Karta pomocy psychologiczno – pedagogicznej dla ucznia
Załącznik 5 C Potwierdzenie nauczycieli i specjalistów o zapoznaniu się z opinią/innym dokumentem
Załącznik 6 A Wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania ucznia Załącznik 6 B IPET
Załącznik 6 C Modyfikacja IPET
|
|
Dyrektor szkoły - w przypadku ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego - informuje rodziców ucznia lub pełnoletniego ucznia o terminie spotkania zespołu i możliwości ich uczestniczenia w nim;
- ustala formy udzielania tej pomocy, okres ich udzielania oraz wymiar godzin, w którym poszczególne formy będą realizowane (na podstawie odrębnych przepisów);
- o ustalonych dla ucznia formach, okresie ich udzielania oraz wymiarze godzin informuje niezwłocznie pisemnie rodziców ucznia lub pełnoletniego ucznia |
Załącznik 6 C Informacja dla rodziców ucznia/pełnoletniego ucznia o terminie spotkania zespołu ds. Indywidualnego programu terapeutyczno – edukacyjnego.
Załącznik nr 7 A Informacja dyrektora szkoły o ustalonych dla ucznia formach pomocy psychologiczno-pedagogicznej |
|
Rodzice ucznia/pełnoletni uczeń Wyrażają lub nie wyrażają zgody na udział dziecka w zaproponowanych przez dyrektora szkoły formach pomocy (nie dotyczy to zajęć rewalidacji indywidualnej). Formularz stanowiący załącznik 6A i B pozostaje w dokumentacji szkolnego koordynatora ppp, który informuje pedagoga szkolnego o ustalonych formach pomocy, z których uczeń będzie korzystał. Zgoda rodzica oznacza obowiązek uczestniczenia dziecka w zajęciach zorganizowanej i udzielanej przez szkołę pomocy w danej formie. |
Załącznik nr 7 B Zgoda rodziców na ustalone dla ucznia formach pomocy psychologiczno-pedagogicznej |
|
Spis załączników:
Załącznik 1 |
Wniosek o przeprowadzenie badania. |
Załącznik 2 |
Wniosek o wydanie opinii. |
Załącznik 2A |
Informacja szkoły o uczniu klas I-III dotycząca potrzeby badań specjalistycznych w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej. |
Załącznik 2B |
Informacja szkoły o uczniu dotycząca potrzeby badań specjalistycznych w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej (dotyczy uczniów od klasy IV szkoły podstawowej) |
Załącznik 2B 1 |
Dotyczy uczniów klas starszych szkoły podstawowej zgłaszanych z powodu trudności w czytaniu i pisaniu (wypełnia nauczyciel polonista). |
Załącznik 2 AB 2 |
Dotyczy uczniów z nasilonymi problemami wychowawczymi lub zaburzeniami zachowania. |
Załącznik 3 |
Wniosek o wydanie opinii o objęciu ucznia zindywidualizowaną ścieżką kształcenia |
Załącznik 3A |
Informacja szkoły o uczniu ubiegającym się o objęcie pomocą psychologiczno-pedagogiczną w formie zindywidualizowanej ścieżki kształcenia. |
Załącznik 4 |
Wniosek o wydanie orzeczenia |
Załącznik 4A |
Informacja szkoły o uczniu ubiegającym się o wydanie orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego |
Załącznik 4B |
Informacja szkoły o uczniu ubiegającym się o wydanie orzeczenia o potrzebie indywidualnego nauczania |
Załącznik 4C |
Zaświadczenie lekarskie ; dotyczy wydania orzeczenia o potrzebie indywidualnego nauczania |
Załącznik nr 5A |
Wniosek wychowawcy klasy do dyrektora szkoły o udzielenie uczniowi pomocy psychologiczno-pedagogicznej w określone formie/formach |
Załącznik 5 A 1 |
Wniosek rodziców do dyrektora szkoły o objęcie ucznia zindywidualizowaną ścieżką kształcenia |
Załącznik 5B |
Karta pomocy psychologiczno – pedagogicznej dla ucznia |
Załącznik 5 C |
Potwierdzenie nauczycieli i specjalistów o zapoznaniu się z opinią/innym dokumentem |
Załącznik 6A |
Wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania ucznia |
Załącznik 6B |
IPET |
Załącznik 6C |
Modyfikacja IPET |
Załącznik 6D |
Informacja dla rodziców ucznia/pełnoletniego ucznia o terminie spotkania zespołu ds. Indywidualnego programu terapeutyczno – edukacyjnego |
Załącznik nr 7A |
Informacja dyrektora szkoły o ustalonych dla ucznia formach pomocy psychologiczno-pedagogicznej |
Załącznik nr 7B |
Zgoda rodziców na ustalone dla ucznia formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej |
Załącznik nr 8 |
Powołanie zespołu do spraw pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole |
Załącznik nr 9 |
Ewidencja uczniów, którym udzielana jest pomoc psychologiczno-pedagogiczna |
Załącznik nr 10 |
Analiza sytuacji dydaktyczno – wychowawczej w szkole |
Dokument zatwierdzony przez Radę Pedagogiczną na posiedzeniu w dniu 26 sierpnia 2021 r.
Przewodniczący RP – Remigiusz Podstawczuk
Załącznik 1
PORADNIA
PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNA w GOLENIOWIE ul. Maszewska 2
WNIOSEK
Proszę o przeprowadzenie badania: psychologicznego, pedagogicznego, logopedycznego* z powodu: ……………………………………..
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Mojego dziecka:
Imię i nazwisko …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
data i miejsce urodzenia ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
PESEL __ __ __ __ __ __ __ __ __ __ __
Adres domowy ………………………………………………………………………………….………………………………………………………………………………………….
Numer/y telefonu ………………………………………………………………………….……………………………………………………………………………………………..
Imiona rodziców lub opiekunów ……………………………………………………….……………….…………………………………………………………………………
Szkoła (nazwa, adres) ……………………..……………………………………………………………………………………………………………………………………………..
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….… klasa …………..……
Nazwisko wychowawcy …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
* właściwe podkreślić
czytelny podpis wnioskodawcy
Załącznik 2
Imię i nazwisko wnioskodawcy: …………………………………………………………………………………. Adres zamieszkania: ……………………………………………………………………………….. ……………………………………………………………………………….. Telefon:……………………………………..…………………………….. |
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna ul. Maszewska 2 72-100 Goleniów |
WNIOSEK O WYDANIE OPINII
IMIONA I NAZWISKO DZIECKA/UCZNIA:
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
DATA I MIEJSCE URODZENIA: ……………………………………………………………………………………………………………………………..………………………………
PESEL: __ __ __ __ __ __ __ __ __ __ __
ADRES ZAMIESZKANIA: …………………………………………………………………………………………………………………………………………………. ………………………..……………………………………………………………………………………………………………………………………………
NAZWA I ADRES PLACÓWKI DO KTÓREJ UCZĘSZCZA DZIECKO/UCZEŃ: ……………………………………………………………………………….
…………………………………………………………………….…………………………………………………………………………… GRUPA/KLASA: ………………
OPINIA W SPRAWIE:
UZASADNIENIE DOTYCZĄCE WYDANIA OPINII
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Oświadczam, że wcześniej wykonywane było – nie było* (właściwe podkreślić*) badanie w innej poradni psychologiczno-pedagogicznej lub poradni specjalistycznej:
ROK BADANIA ……………………………… NAZWA PORADNI …………………………………………………………………………………………..
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
DO WNIOSKU DOŁĄCZAM NASTĘPUJĄCĄ DOKUMENTACJĘ:
………………………………………………………………………………………………………………………………………………….…………………………………….………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….…………….……………………………….………………………………………..……………………………………………………………………………………………………………………………………………
Wyrażam zgodę na gromadzenie, przetwarzanie i przekazywanie moich danych osobowych zbieranych przez Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną w Goleniowie zgodnie z Ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. Nr 101 z 2002 r., póz. 926 z późniejszymi zmianami), do celów związanych z przeprowadzeniem diagnozy, terapii, orzecznictwa, a także w zakresie niezbędnym do wywiązania się Poradni z obowiązków sprawozdawczych.
Zostałam/em poinformowana/y o prawie dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich poprawiania, przetwarzanych przez Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną w Goleniowie
……………………………………………………
czytelny podpis wnioskodawcy
Załącznik 2 A
Pieczęć szkoły |
Goleniów, dnia …………………………………………… |
Informacja szkoły o uczniu klas I-III dotycząca potrzeby badań specjalistycznych w Poradni Psychologiczno — Pedagogicznej |
I. Dane personalne
II. Powody, dla których istnieje potrzeba badania ucznia w Poradni:
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Czy uczeń był wcześniej badany w Poradni? (jeżeli tak proszę podać nr dokumentu) ………………………………………………………………
III. Sytuacja szkolna ucznia
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
- technika czytania………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
- poprawność pisania …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
- matematyka……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
- zajęcia artystyczno-techniczne i ruchowe
- do nauczyciela ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
- do kolegów …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
- do innych osób……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
8. Funkcjonowanie dziecka w warunkach szkolnych:
- pozycja w zespole klasowym …………………………………………………………………………………………..……………………………………………………
- aktywność, tempo pracy na lekcjach, koncentracja uwagi………………………….…………………………………………………………………………
IV. Środowisko rodzinne ucznia
1.Warunki mieszkaniowe, sytuacja rodzinna, atmosfera wychowawcza. …………………………………………………………………………………
2.Kontakty rodziców ze szkołą
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………...............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
V. Sytuacja zdrowotna ucznia ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
VI. Dodatkowe uwagi
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
………………………………………………………………….. ……………………………………………………………….
podpis osoby wypełniającej podpis i pieczęć dyrektora
Załącznik 2 B
Pieczęć szkoły |
Goleniów, dnia……………………………………… |
Informacja szkoły o uczniu (od klasy IV szkoły podstawowej)dotycząca potrzeby badań specjalistycznych w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej
|
……………………………………………………………………………….………………………………………………………………………………………………………………
II. Powody, dla których istnieje potrzeba badania ucznia w Poradni ……………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
j. polski……………………, matematyka…………….………., przyroda……………………., biologia………………………., historia…………..……….,
geografia………..………, j. obcy………………..……, plastyka………………..………….., muzyka ………………………., technika………………., wych. fiz…………….., chemia………………….., fizyka…….………………..., inne…………………………………………………………….
…………………………………………………………………………………………………………….…………………………………………………………………………………………………………….…….....................................................................................................................................................................
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
- matematyka……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
…………………………………………………………………………………………………………….…………………………………………………………………………………………………………….…….....................................................................................................................................................................
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..…………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………..………………………… ………...………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
VI. Dodatkowe uwagi
............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
………………………………………………… …………………….……………………………….
podpis osoby wypełniającej podpis i pieczęć dyrektora
W przypadku dodatkowych trudności ucznia prosimy załączyć:
- Załącznik 2B 1 – dotyczy uczniów klas starszych szkoły podstawowej i gimnazjum przejawiających trudności w czytaniu i pisaniu
- Załącznik 2AB 2 – dotyczy uczniów z problemami wychowawczymi lub zaburzeniami zachowania
Załącznik 2 B 1
Dotyczy uczniów klas starszych szkoły podstawowej zgłaszanych z powodu trudności w czytaniu i pisaniu
(wypełnia nauczyciel polonista)
Imię i nazwisko ucznia:…………………………………………………………………………………………………………..……………………………………………………
Data urodzenia…………………………………………………………………………………………………………………………………….……………………………………..
Klasa……………… Szkoła……………………………………………………..…………………………………………………….…………………………………………………..
Wypełnienie niniejszej informacji wymaga zakreślenia i uzupełnienia odpowiednich danych dotyczących ucznia.
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
......................................................................................................................................................................................................
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………...……………………………………………………………………………………………………….……………………………………………………………………………………………………….……………………………………………………………………………………………………….
Ważne! |
Do informacji należy dołączyć co najmniej 2 sprawdziany ortograficzne ucznia, który poza tym powinien dostarczyć na badania zeszyty z języka polskiego, w miarę możliwości od najwcześniejszego okresu nauki szkolnej.
……………………………………………………….….. …………………..………………………………….
data, pieczątka i podpis dyrektora szkoły podpis nauczyciela polonisty
Załącznik 2 A B 2
Dotyczy uczniów z nasilonymi problemami wychowawczymi lub zaburzeniami zachowania
Imię i nazwisko ucznia: ………………………………….………………………………………………………………………………………………………………………..
Szkoła……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..………………… klasa……………
Wypełnienie niniejszej informacji wymaga zakreślenia i uzupełnienia odpowiednich danych dotyczących ucznia.
– z których przedmiotów? ….……………………………………………………………………………………………………………..……………………...................
– od której klasy nasiliły się trudności w nauce? …………...................................................................................................................
– czy uczeń uczęszcza na dodatkowe zajęcia w szkole?.....................................................................................................................
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
Czy w szkole występują przejawy następujących zachowań, proszę podać stopień nasilenia? (właściwe podkreślić)
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….....
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………............................................................................................................................................................
Czy w funkcjonowaniu ucznia pojawiają się zachowania antyspołeczne, proszę podać stopień nasilenia: (właściwe podkreślić)
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….……………………………………
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………….. …………………………………………………….
data, pieczątka szkoły i podpis dyrektora podpis wychowawcy
Załącznik 3
Goleniów, dnia........................................................
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna
w Goleniowie
Wniosek o wydanie opinii
dotyczącej objęcia ucznia zindywidualizowaną ścieżką kształcenia
1. Imię i nazwisko dziecka...............................................................................................................................…………..........
2. Data i miejsce urodzenia......................................................................................................................………...…...........
3. PESEL..............................................................................................................................……..…..........
4. Nazwa i adres szkoły, klasa ………………………………………………………………………………………………………………………………………………
..............................................................................………….........................................................................................................
5. Imiona i nazwiska rodziców (prawnych opiekunów)
..................................................................................................................................................................................…………..
6. Miejsce zamieszkania rodziców (prawnych opiekunów)
................................................................................................................................................................…………....................
7. Uzasadnienie wniosku
…………………………………………………………………………………………………………..............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
8. Dokumentacja określająca:
..........................................................................
Załączniki (niepotrzebne skreślić): podpis wnioskodawcy
Załącznik 3 A
………………………………………………………………
pieczątka szkoły Goleniów, dnia ………………………………………………. r.
INFORMACJA SZKOŁY O UCZNIU UBIEGAJĄCYM SIĘ O OBJĘCIE POMOCĄ PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNĄ
W FORMIE ZINDYWIDUALIZOWANEJ ŚCIEŻKI KSZTAŁCENIA
Na podstawie art. 127 ust 18 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 - Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017 , poz.59, 949) oraz Rozporządzenia MEN z dnia 7 września 2017 r. w sprawie orzeczeń i opinii wydawanych przez zespoły orzekające działające w publicznych poradniach psychologiczno-pedagogicznych {Dz. U. z 2017 r. póz. 1743)
Imię/imiona i nazwisko ucznia/uczennicy ……………………………………………………………………………………………………………………………………
Data i miejsce urodzenia ………………………………………………………………………………………….PESEL ……………………………………………………………
Imiona i nazwiska rodziców/opiekunów …………………………………………………………………………………………………………………………………………
Adres zamieszkania …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
Telefon kontaktowy ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Szkoła ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
- bariery i ograniczenia utrudniające funkcjonowanie ucznia/uczennicy w szkole oraz wynikające stąd potrzeby rozwojowe i edukacyjne (tempo pracy, koncentracja, aktywność na lekcjach, agresja, nadpobudliwość, izolowanie się, lęki, liczne nieobecności, itp.): ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
- wpływ przebiegu choroby na funkcjonowanie ucznia/uczennicy oraz ograniczenia w zakresie-możliwości udziału ucznia/uczennicy w zajęciach edukacyjnych wspólnie z oddziałem, szkolnym: ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
- opinie nauczycieli i specjalistów prowadzących zajęcia z uczniem (załączniki): …………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
podpis wychowawcypodpis dyrektora szkoły
Załącznik nr 4
Goleniów, dnia ……………………………………………….
Imię i nazwisko wnioskodawcy ………………………………………………………………………….…………….. dokładny adres………………………………………………………………… …………………………………….…………………………………………………. telefon:………………………………………………………………….……….. adres mailowy:………………………………………………….……………. |
DO ZESPOŁU ORZEKAJĄCEGO PORADNI PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W GOLENIOWIE |
Działając na podstawie przepisów Rozporządzenia MEN z dnia 7 września 2017 r. w sprawie orzeczeń i opinii wydawanych przez zespoły orzekające działające w publicznych poradniach psychologiczno-pedagogicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1743)
Wniosek o wydanie orzeczenia (właściwe podkreślić):
Wnoszę o wydanie orzeczenia dla:
Imię i nazwisko ..........................................................................................……………………………………………………………………………………..
Data i miejsce urodzenia ……………………………………………………………..…………………………PESEL (dziecka)………….…………………………........
Adres zamieszkania (o ile różni się od podanego wyżej) ………………………………………………………………………………………..........................
Szkoła (adres) …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………......
Klasa:……………………………..…..... Nazwa zawodu …...........................................................................................................................
Imiona i nazwiska rodziców (lub prawnych opiekunów) …………………………………………………………………………………….............................
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
Adres zamieszkania rodziców ….......................................................................................................................................................
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
Adres do korespondencji (jeśli jest inny niż zamieszkania) …..........................................................................................................
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Nr telefonu ….......................................................................... Adres poczty elektronicznej …............................................................
Określenie celu i przyczyn dla którego niezbędne jest uzyskanie orzeczenia
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Informacje o poprzednio wydanych orzeczeniach lub opinii o wczesnym wspomaganiu rozwoju wraz ze wskazaniem nazwy poradni która wydała orzeczenia
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Informacja o stosowanych metodach komunikowania- w przypadku gdy dziecko lub uczeń wymaga wspomagających lub alternatywnych metod komunikacji (AAC) lub nie posługuje się językiem polskim w stopniu komunikatywnym
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Zostałem poinformowany o możliwości osobistego udziału w posiedzeniu Zespołu Orzekającego.
Czytelny podpis wnioskodawcy
………………………………………………………………………………….
rodzicem sprawującym władzę rodzicielską nad dzieckiem lub uczniem,
prawnym opiekunem dziecka lub ucznia,
osobą (podmiotem) sprawującym pieczę zastępczą nad dzieckiem lub uczniem
Podpis wnioskodawcy
……………………………………………………………………………………..
………………………………………………………………………………………..
Podpis wnioskodawcy
………………………………………………………………………………………..
Podpis wnioskodawcy
………………………………………………………………………………………..
Podpis wnioskodawcy
Wymagane załączniki :
Załącznik 4 A
............................................................... Goleniów, dnia …………………………………………. r.
pieczątka szkoły
INFORMACJA SZKOŁY O UCZNIU UBIEGAJĄCYM SIĘ O WYDANIE ORZECZENIA O POTRZEBIE KSZTAŁCENIA SPECJALNEGO
Na podstawie art. 127 ust. 18 ustawy z dnia 14 grudnia 2016- Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017 , poz.59, 949) oraz Rozporządzenia MEN z dnia 7 września 2017 r. w sprawie orzeczeń i opinii wydawanych przez zespoły orzekające działające w publicznych poradniach psychologiczno-pedagogicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1743)
Imię i nazwisko.............................................................................................................................................................................
Data i miejsce urodzenia............................................................................................................................................................
Szkoła ................................................................................................................................................................................................... klasa...........................
a/ rodziców/opiekunów prawnych; b/ ucznia (gdy jest pełnoletni)
........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
- NIE
- TAK kiedy, z jakiego powodu,
z jakimi efektami:
............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
.................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
…………………………………………………………………….. ……………………………………………………………………
podpis wychowawcy podpis dyrektora szkoły
Załącznik 4 B
............................................... Goleniów, dnia …………………..................................
pieczątka szkoły
INFORMACJA SZKOŁY O UCZNIU UBIEGAJĄCYM SIĘ O WYDANIE ORZECZENIA O POTRZEBIE INDYWIDUALNEGO NAUCZANIA
Na podstawie art. 127 ust. 18 ustawy z dnia 14 grudnia 2016- Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017 , poz.59, 949) oraz Rozporządzenia MEN z dnia 7 września 2017 r. w sprawie orzeczeń i opinii wydawanych przez zespoły orzekające działające w publicznych poradniach psychologiczno-pedagogicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1743)
Imię i nazwisko............................................................................................................................................................................
Data i miejsce urodzenia.............................................................................................................................................................
Szkoła ......................................................................................................................................................klasa...........................
a/ rodziców/opiekunów prawnych; b/ ucznia (gdy jest pełnoletni)
..........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
.........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
.........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
...........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
……………………………………………………………. …………………………………………………………
podpis wychowawcy podpis dyrektora szkoły
Załącznik 4 C
Pieczęć zakładu opieki zdrowotnej
lub lekarza praktykującego indywidualnie
ZAŚWIADCZENIE LEKARSKIE
Dotyczy przyznania indywidualnego nauczania
Podst. prawna: Rozporządzenie MEN z dnia 7 września 2017 r. w sprawie orzeczeń i opinii wydawanych przez zespoły orzekające działające w publicznych poradniach psychologiczno-pedagogicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1743)
dla ucznia: ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………..……………………………
imię i nazwisko
urodzonego w ……………………………………………….………………..……….. dnia ……………………………………………………………………………………………
zamieszkałego w……………………………………………………..…………………………………………………………………………….……………………………………...
adres
ze względu na stan zdrowia uniemożliwiający/znacznie utrudniający* uczęszczanie do szkoły (właściwe podkreślić)
na okres (nie krótszy niż 30 dni) od: ………………………………..……….……… .do: ……………………………..…………….………………
Rozpoznanie choroby lub innego problemu zdrowotnego zgodnie z aktualnie obowiązującym ICD, który uniemożliwia lub znacznie utrudnia uczęszczanie do szkoły (par.6, ust.5,pkt 2):
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..….……………………………………………………………………………………………………………………………………………..
Od kiedy dziecko jest objęte systematyczną opieką specjalisty? .......................................…........................................…....…...
Czy wykonano dodatkowe badania specjalistyczne, konsultacje?...........................…….....................................................................
.................................................................................................................................................... ..........................................................................................................................................................................................................................................................................
Czy dziecko jest leczone farmakologicznie?....................................................................................................................................
.............................................................................................................................................................................................................
W jaki sposób stan zdrowia wpływa na funkcjonowanie dziecka/ucznia w szkole?
................................................................................................................................................................................................................
............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
.............................................................................................................................................................................................................
…………………………………………………………………………………………………..........................................................................................................
W przypadku ucznia szkoły, prowadzącej kształcenie w zawodzie, lekarz medycyny pracy wydaje zaświadczenie, określające możliwość dalszego kształcenia w zawodzie, w tym warunki realizacji praktycznej nauki zawodu.
…………………………………………………..……………………………………………………….
Pieczęć i podpis lekarza przeprowadzającego badanie
Miejscowość,…………………………………………………………., data …………………………………………………
Załącznik 5 A
Goleniów, dnia ………………………………………………………………. r.
Dyrektor
Szkoły Podstawowej nr 8
Publicznego Liceum Ogólnokształcącego
w Goleniowie ul. Szkolna 13
WNIOSEK O OBJĘCIE UCZENNICY/UCZNIA
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
imię i nazwisko
klasy ……………………………………
pomocą psychologiczno – pedagogiczną
imię i nazwisko
|
|
|
|
|
|
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………… ………………………………..………………………...
data podpis
Załącznik nr 5 A 1
Goleniów, dnia ……………………….…………………………………………… r.
……………………………………………..........
imię i nazwisko rodziców /prawnych opiekunów
…………………………………………….........
adres zamieszkania
…………………………………………............
telefon kontaktowy
Dyrektor
Szkoły Podstawowej nr 8
Publicznego Liceum Ogólnokształcącego
w Goleniowie ul. Szkolna 13
Wniosek rodziców (prawnych opiekunów) o zorganizowanie zindywidualizowanej ścieżki kształcenia
Na podstawie opinii nr ………………………………………………………………………………………………….. wydanej przez Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną w …………………..………………………………………………… zwracamy się z wnioskiem o zorganizowanie zindywidualizowanej ścieżki kształcenia dla naszego dziecka ……………………………………………………………………………………………………, ucznia klasy …………………….…… na czas …………………...................................................…………………………………………………..
………………………………………………………………………………………………….
czytelny podpis rodziców/prawnych opiekunów
Załącznik 5 B
KARTA POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ DLA UCZNIA
……………………………………………………………………………………………………………………………… KLASA ………………. ROK SZKOLNY ………………….
imię i nazwisko
Na podstawie:
- własnych obserwacji :…………………………………………………………………………………………………………………………………………….………………..
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
- analizy opinii z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w …………………….…………….. z dnia ……………………………………………….………...
- innej ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….………
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
Forma pomocy |
Zalecona forma pomocy /liczba godzin w tygodniu |
Forma pomocy, na którą uczeń uczęszcza – (imię i nazwisko nauczyciela prowadzącego) |
Uwagi (jeżeli uczeń nie skorzystał z zajęć – wyjaśnienie powodów) |
Rekomendacja na kolejny rok szkolny (czy uczeń powinien w kolejnym roku szkolnym korzystać z zajęć TAK/NIE) |
klasa terapeutyczna |
|
|
|
|
zajęcia rozwijające uzdolnienia |
|
|
|
|
zajęcia rozwijające umiejętności uczenia się |
|
|
|
|
zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze |
|
|
|
|
zajęcia korekcyjno-kompensacyjne |
|
|
|
|
zajęcia logopedyczne |
|
|
|
|
zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno- -społeczne |
|
|
|
|
inne zajęcia o charakterze terapeutycznym |
|
|
|
|
zajęcia związane z wyborem kierunku kształcenia i zawodu |
|
|
|
|
zindywidualizowana ścieżka kształcenia |
|
|
|
|
porady/konsultacje |
|
|
|
|
warsztaty |
|
|
|
|
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… (np. konsultacje, omawianie opinii, superwizje, udział w spotkaniach Grup Wsparcia w PP-P , wspólne Zespoły Pomocy Psych.-Ped, udział Ucznia lub Jego Rodziców w zajęciach organizowanych w PP-P)
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Data i odpis wychowawcy klasy …………………………………………………………………………………………………………..
Załącznik 5 C
Goleniów, dnia …………………………………………………………………r.
POTWIERDZENIE NAUCZYCIELI I SPECJALISTÓW
o zapoznaniu się z dokumentem
Z……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
(nazwa i numer dokumentu)
dla ucznia ………………………………………………………………………………………………………………
(imię i nazwisko, klasa)
zapoznali się i potwierdzają to podpisem:
Zajęcia edukacyjne/inne |
Nauczyciel/specjalista |
Podpis nauczyciela/specjalisty |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Załącznik 6A
………………………………………
pieczęć szkoły
Arkusz wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia
Imię i nazwisko ucznia: ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
Data i miejsce urodzenia:……………………………………………………………………………………….……………………………………………………………...
Adres zamieszkania:……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………...
Dane rodziców/prawnych opiekunów:…………………………………………………………………………………………………………………………………..
Rodzaj niepełnosprawności:…………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
Podstawa objęcia pomocą psychologiczno – pedagogiczną;………………………………….……………………………………………………………….
Data dokonania wielospecjalistycznej oceny funkcjonowania ucznia:…………………………………………..…………………………………..
Indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne |
Ogólna sprawność dziecka( motoryka duża, motoryka mała): |
Komunikowanie się oraz artykulacja: |
|
Zmysły (wzrok, słuch, węch, równowaga) i integracja sensoryczna: |
|
Sfera poznawcza (opanowanie technik szkolnych, zakres opanowania treści programowych, osiągnięcia, trudności, pamięć, uwaga, myślenie): |
|
Sfera emocjonalna (radzenie sobie z emocjami, motywacja do nauki i pokonywania trudności itp.): |
|
Sfera społeczna (kompetencje społeczne, relacje z rówieśnikami, z dorosłymi itp.): |
|
Samodzielność i możliwość w zakresie samodecydowania |
|
Stan zdrowia ucznia w tym przyjmowane leki: |
|
Mocne strony ucznia i predyspozycje |
|
Zainteresowania i uzdolnienia |
|
Zakres i charakter wsparcia ze strony nauczycieli, specjalistów, asystenta lub pomocy nauczyciela w celu poprawy funkcjonowania ucznia w szkole. |
|
Przyczyny niepowodzeń lub trudności w funkcjonowaniu ucznia |
Bariery i ograniczenia utrudniające funkcjonowanie ucznia w życiu klasy i szkoły: |
Bariery i ograniczenia w zakresie włączania w działania realizowane wspólnie z oddziałem klasowym |
Podpisy uczestników zespołu (nauczycieli i specjalistów):
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
Załącznik 6 B
Metryczka:
Imię i nazwisko ucznia: …………………………………………………………………………………………………………… Klasa: ……………………………………
Data i miejsce urodzenia : ……………………………………………………………………………………………………………………….……………………………
Imiona, nazwiska rodziców / opiekunów prawnych: …………………………………………………………………………………………….………………
Adres zamieszkania: ……………………………………………………………………………………………………….…………………………………………………….
Dane szkoły:
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 8 im. Kardynała Augusta Hlonda ul. Szkolna 13 72-100 Goleniów
Wychowawca : ………………………………………………………………………………………………….……………………..…………………………………………………
Podstawa objęcia kształceniem specjalnym:
Orzeczenie numer: …………………………………………………………….. z dnia ………………………………………………………….. o potrzebie kształcenia specjalnego wydane przez: ……………………………..………………………………………………………………………………………………………….…………………………………………………………….
z uwagi na : …………………………………………………………………….………………… na okres ………….………………………………………………………………
Diagnoza:
……………………………………………………………………………………………………………….………………………………………………………………………………………
PROGRAM
Data posiedzenia zespołu: ………………………….……………………………………………………………………..…………………….………………………………….
Data opracowania WOPFU (w załączeniu): ……………………………………………………………………………………………………………………………………
Członkowie zespołu opracowujący program: ………………………………………………………………………………………………………………………………...
Okres obowiązywania programu: ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Cele programu:
Edukacyjne/rozwojowe |
Terapeutyczne |
Ogólne(tożsame z określonymi w podstawie programowej): |
Ogólne: |
Szczegółowe (operacyjne): wynikające z podstawy programowej |
Szczegółowe ( operacyjne) |
Sposób realizacji podstawy programowej (zakres i sposób dostosowania wymagań z poszczególnych przedmiotów); metody i sposoby pracy z uczniem; formy pracy (zespołowa, indywidualna, z pomocą nauczyciela); zasady oceniania |
j. polski …………………… j. ……………………… historia…………………….. itd. |
Nauka drugiego języka (ew. zwolnienie) |
|
Zasady sprawdzianu i egzaminu, forma i warunki zgodne z wytycznymi dyrektora CKE |
|
Warunki zewnętrzne |
|
Organizacja pracy na zajęciach |
|
Prace domowe |
|
Egzekwowanie wiedzy |
|
Motywowanie i ocenianie |
|
Sprzęt specjalistyczny |
|
Inne |
|
Ustalenia dotyczące pomocy psychologiczno – pedagogicznej/formy pomocy |
Okres udzielania pomocy |
Wymiar godzin |
Forma zajęć/ sposób realizacji |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Działania wspierające rodziców . |
|
Współpraca z rodzicami w celu zapewnienia : realizacji zaleceń zawartych w orzeczeniu i warunków do nauki. |
|
Rodzaj zajęć |
Wymiar godzin |
Okres udzielania pomocy |
Forma zajęć |
Kluczowe cele |
|
|
Zajęcia rewalidacyjne |
|
|
|
|
|
|
Zajęcia resocjalizacyjne |
|
|
|
|
|
|
Zajęcia socjoterapeutyczne |
|
|
|
|
|
|
Rodzaj zajęć rewalidacyjnych |
Kluczowe cele |
|||||
Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych przez naukę języka migowego lub innych sposobów komunikowania się, w szczególności wspomagających i alternatywnych metod komunikacji(ACC) – w przypadku dziecka lub ucznia niepełnosprawnego z zaburzeniami mowy lub jej brakiem. |
|
|||||
Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych przez naukę orientacji przestrzennej i poruszania się oraz naukę systemu Braille’a lub innych alternatywnych metod komunikacji – w przypadku dziecka lub ucznia niewidomego. |
|
|||||
Zajęcia rozwijające umiejętności społeczne, w tym umiejętności komunikacyjne – w przypadku dziecka lub ucznia z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera. |
|
|||||
Zajęcia usprawniające funkcje poznawcze. |
|
|||||
Zajęcia z gimnastyki korekcyjnej. |
|
|||||
Zajęcia z usprawnianiem ruchowym. |
|
|||||
Inne zajęcia związane z potrzebami tego ucznia. |
|
|||||
Rodzaj zajęć |
Sposób realizacji |
Zajęcia z zakresu doradztwa zawodowego |
|
Dodatkowo zatrudniona kadra w celu indywidualnego wsparcia ucznia.
Zatrudniony |
Okres udzielania wsparcia |
Wymiar godzin |
Zakres i charakter wsparcia |
|
|
|
|
Podpisy osób biorących udział w opracowaniu IPET:
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Podpis rodzica/ prawnego opiekuna:
Zapoznałam/em się i akceptuję program ………………………………………………………….……………………………………………….
Załącznik 6 C
Modyfikacja IPET
Data: …………………………………………………………….……………………..
Osoby biorące udział w posiedzeniu zespołu:
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Wnioski z WOPFU:
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Wprowadzone zmiany:
1…………………………………………………………
2…………………………………………………………
3…………………………………………………………
4…………………………………………………………
5…………………………………………………………
Uzasadnienie zmian: ( w odniesieniu do przeprowadzonej aktualnej WOPFU):
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Podpisy osób biorących udział w posiedzeniu zespołu:
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
Załącznik 6 D
Znak pisma: …………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………….. (imię i nazwisko dyrektora szkoły)
…………………………………………………………………………………………….. (oznaczenie szkoły, numer)
……………………………………………………………………………………… (adres szkoły) |
Goleniów, dnia …………………………………………….…. |
Pani/Pan
…………………..…………………………………………………………………..…… (imiona i nazwiska rodziców/pełnoletniego ucznia)
…………………………………………………………………………..………………… (adres zamieszkania) |
|
ZAWIADOMIENIE |
|
Szanowna Pani/Szanowny Panie,
działając na podstawie:
zawiadamiam, że w dniu ……………………………………….……… w…………………………………………………………………………………………..……… w godzinach od …………………… do…………..……. odbędzie się spotkanie zespołu nauczycieli i specjalistów dotyczące ucznia klasy…………………, ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Celem spotkania będzie (np. omówienie wyników wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia i opracowanie IPET, modyfikacja IPET; ocena efektywności pomocy psychologiczno-pedagogicznej udzielanej uczniowi, inne sprawy wynikające z bieżących potrzeb) …..……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. …………………………………………………………………………………………….…………………………………………………………………………………………………..
Zgodnie z przywołanymi przepisami ma Pani/Pan możliwość uczestniczenia w spotkaniu zespołu.
Ponadto informuję, że zgodnie z § 6 ust. 8 pkt 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz. U. z 2017 r., poz. 1578) na Pani/Pana wniosek w spotkaniu mogą uczestniczyć inne osoby, w szczególności lekarz, psycholog, pedagog, logopeda lub inny specjalista.
|
|
……………………………………………………………………………………………………… podpis i pieczęć dyrektora |
Załącznik 7 A
Goleniów, dnia ………………….……………………………………r.
INFORMACJA DYREKTORA SZKOŁY DLA WYCHOWAWCY KLASY O PRZYZNANIU UCZNIOWI
FORM POMOCY PSYCHOLOGICZNO - PEDAGOGICZNEJ
Pani/Pan …………………………………………………………………………………………………………..……….
(imię i nazwisko wychowawcy klasy)
W odpowiedzi na wniosek z dnia ………………………………………………………………………………………………….…………… w sprawie objęcia pomocą psychologiczno- pedagogiczną ucznia/uczennicy …………………………………………………………………………………………… z klasy ………………………………… informuję, że w wyniku analizy wniosku zostały określone następujące dobrowolne i nieodpłatne formy pomocy, które mogą być realizowane na terenie szkoły:
Lp. |
Forma pomocy |
Wymiar godzin |
Okres udzielanej pomocy/termin |
Osoba realizująca pomoc |
1. |
zajęcia rozwijające uzdolnienia |
|
|
|
2. |
zajęcia dydaktyczno – wyrównawczych |
|
|
|
3. |
zZajęcia specjalistyczne: korekcyjno – kompensacyjne, logopedyczne, rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne (podkreślić) |
|
|
|
4. |
zajęcia związane z wyborem kierunku kształcenia i zawodu |
|
|
|
5. |
zindywidualizowanej ścieżki kształcenia z przedmiotów nauczania:
|
…………….. …………….. …………….. …………….. |
|
|
6. |
porady i konsultacje |
|
|
|
7. |
warsztaty |
|
|
|
8. |
zajęcia rozwijające umiejętności uczenia się |
|
|
|
9. |
inne |
|
|
|
……………………………………….…………………………….
podpis dyrektora szkoły
Załącznik 7 B
Goleniów, dnia ……………………….…….……………………………………r.
INFORMACJA DYREKTORA SZKOŁY DLA RODZICÓW O PRZYZNANIU UCZNIOWI
FORM POMOCY PSYCHOLOGICZNO - PEDAGOGICZNEJ
Pani/Pan/Państwo ………………………………………………………………………………………………….…..………………………………………………………………….
imię i nazwisko rodziców
Część I – wypełnia dyrektor szkoły
W odpowiedzi na wniosek z dnia ……………………………………………………………..………………………… złożony przez …………………………………………………………………………………………………………………………………………….. w sprawie objęcia pomocą psychologiczno- pedagogiczną ucznia/uczennicy ………………………………………………………………………………….…………………….. klasy………, informuję, że w wyniku analizy wniosku o zostały określone następujące dobrowolne i nieodpłatne formy pomocy, które mogą być realizowane na terenie szkoły:
Numer formy |
Forma pomocy |
Wymiar godzin |
Okres udzielanej pomocy/termin |
Osoba realizująca pomoc |
1. |
zajęcia rozwijające uzdolnienia |
|
|
|
2. |
zajęcia dydaktyczno – wyrównawczych |
|
|
|
3. |
zajęcia specjalistyczne: korekcyjno – kompensacyjne, logopedyczne, rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne (podkreślić) |
|
|
|
4. |
zajęcia związane z wyborem kierunku kształcenia i zawodu |
|
|
|
5. |
zindywidualizowana ścieżka kształcenia z przedmiotów nauczania:
|
…………….. …………….. …………….. …………….. |
|
|
6. |
porady i konsultacje |
|
|
|
7. |
warsztaty |
|
|
|
8. |
zajęcia rozwijające umiejętności uczenia się |
|
|
|
9. |
inne |
|
|
|
…………………………………………………………………………………………….
podpis dyrektora szkoły
Część II – wypełnia rodzic/rodzice
ZGODA RODZICÓW NA UDZIAŁ DZIECKA W ZAJĘCIACH W RAMACH POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Potwierdzam, że zapoznałem się z formami, okresem oraz wymiarem godzin przyznanej pomocy.
Wyrażam zgodę na objęcie pomocą psychologiczno – pedagogiczną mojego dziecka i jego udział w proponowanych przez szkołę zajęciach (proszę wpisać numer formy z tabeli):
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Zobowiązuję się do motywowania mojego dziecka do udziału w zajęciach oraz kontrolowania jego frekwencji na zajęciach, a także współdziałania z prowadzącymi te zajęcia (realizowanie zaleceń do pracy w domu, ćwiczeń itp.
Data: ……………………………………………………………………………………………….
Podpis rodzica/prawnego opiekuna………………………………………………………………………………………………..
Załącznik 8
Zarządzenie nr……………………………………………………………………….
Dyrektora Szkoły Podstawowej nr 8 im. w Goleniowie
Dyrektora Publicznego Liceum Ogólnokształcącego w Goleniowie
z dnia ………………………………………………….………………………….
w sprawiepowołania zespołu ds. planowania i koordynowania udzielanej w szkole pomocy psychologiczno – pedagogicznej
Na podstawie - art. 111 pkt.5 Ustawy Prawo oświatowe
Powołanie zespołuplanującego i koordynującego udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w roku szkolnym …………..
§ 2.
W skład zespołu wchodzą:
§ 3.
Do zadań zespołu należy:
Załącznik 9
ANALIZA SYTUACJI DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ
rok szkolny ……………………………………………………………………..
Imię i nazwisko ucznia |
Problem |
Dotychczas podjęte działania przez wychowawcę, nauczycieli |
Wskazania zespołu ds. pomocy psychologiczno-pedagogicznej |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Załącznik 10
EWIDENCJA UCZNIÓW OBJĘTYCH POMOCĄ PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNĄ W ROKU SZKOLNYM ……………………………………………………………. Klasa ………………………..
Lp. |
Nazwisko, imię ucznia |
Pod- stawa zakwa- lifikowania |
Formy zajęć |
||||||||||||
rozw. uzd. |
rozw. um. ucz. się |
zdw (przed- mioty) |
zajęcia specjalistyczne |
||||||||||||
zkk |
logop. |
rozw. komp. em.-społ. |
inne o char. ter. |
zw. z wyb. kier. kszt. i zaw. |
zind. śc. kszt. |
porady, konsult. |
warsz. |
rewal. |
naucz. ind. |
||||||
1. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
11. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
12. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
13. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
14. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
15. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
16. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
17. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
18. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
19. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
20. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
21. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
22. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
23. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
24. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
25. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
LEGENDA
X uczeń zakwalifikowany na zajęcia
Zespół Szkół Prywatnych Szkolna 13 w Goleniowie Sp z o.o.
Tel.: 91 407 10 75 Fax: 91 407 10 75 sekretariat@szkolna13.pl www.szkolna13.pl