Symetria na lekcji w II b

Uczniowie klasy 2b pani Agaty Kamińskiej tym tygodniu zmagali się z kolejnym matematycznym pojęciem, jakim jest oś symetrii. Na początek dowiedzieli się, że oś symetrii to prosta dzieląca figurę na dwie identyczne części. Na tej podstawie wykonali szereg ćwiczeń, które pozwoliły im bardziej zrozumieć istotę symetrii.

Za pomocą lusterek sprawdzali na montessoriańskich kartach, czy obrazki przedstawione na nich są symetryczne. Następnie z użyciem patyczków dokonywali podziału ilustracji osią symetrii na dwie identyczne części. Podczas pracy w parach jedna osoba układała sekwencję przedmiotów po jednej stronie sznurka, a następnie druga osoba odwzorowywała symetrycznie ten układ po drugiej stronie. Na koniec każdy odbił swoją zanurzoną w farbie dłoń na kartce i składając tę kartkę na pół wykonał jej odbicie lustrzane. Podsumowaniem zajęć było rozwiązanie kart pracy polegające na rysowaniu odbić lustrzanych rysunków. Dzięki tym wszystkich zadaniom na pewno definicja osi symetrii zapadnie uczniom klasy 2b w pamięć.