Święto Niepodległości w naszej szkole

 ESCAPEROOM- ZABAWA EDUKACYJNA Z OKAZJI ŚWIĘTA  NIEPODLEGŁOŚCI

 Harmonogram:

- 3 godz. lekcyjna- kl.5b, 5,a , 6 , 8b

- 5. godz. – 7a, 7b, I a, II a II b,

- 6. godz. – I b,  III a

                 PLAN DZIAŁANIA

1. CZYNNOŚCI ORGANIZACYJNE:

 A.Klasę proszę podzielić na grupy:

 -  4 osobowa grupa poszukiwaczy zadań ( szukają na zmianę w parach; są też gońcami do kwatery głównej)

- 3-4 grupy rozwiązujące zadania (w części 1 rozwiązują na zmianę, w części 2 kazda grupa dostaje zadanie jednocześnie; pozostali mogą pomagać);

- osoba zapisująca odpowiedzi do zadań

- osoba z telefonem  z możliwością odczytywania kodów QR

 

b. na komputerze należy wpisać adres: www.bit.ly.NiepodległaER 

 

2  CZĘŚĆ 1- ZADANIA Z MAŁYMI KOPERTAMI- 5 zadań; ich rozwiązanie pozwoli otworzyć skrzynię z kłódką w kwaterze głównej ( sala 26) oraz otrzymać kopertę z zadaniami do części 2

- uczniom  zostaje przedstawiony list z informacją na temat celu zabawy i zadań (  list jest  także kartą odpowiedzi)

- pierwsza para poszukiwaczy dostaje wskazówkę, gdzie szukać koperty z 1 zadaniem

- po przyniesieniu zadania wskazana grupa je rozwiązuje  a następnie zapisywacz zapisuje odpowiedź  ( czyli liczbę) i kolejna grupa poszukiwaczy idzie po następne zadanie.

- po rozwiązaniu wszystkich zadań, goniec zanosi kartę odpowiedzi  do kwatery głównej

 

3.  CZĘŚĆ 2 – ZADANIA Z DUŻYMI KOPERTAMI: te zdania pozwolą odgadnąć hasło do prezentacji na komputerze

- KAZDA GRUPA DOSTAJE ODREBNE ZADANIE:

A. KARTY POSTACI- NALEŻY JE DOPASOWAĆ  A NASTĘPNIE ZESKANOWAĆ KODY ; POD KAZDYM KODEM ZNAJEDUJE SIĘ LITERA, Z KTÓREJ NALEŻY UŁOŻYĆ SŁOWO

B. POCZTÓWKI Z MIASTAMI I MAPA ROZBIORÓW

C.  karta wydarzeń z osią czasu

d. łamigłówka matematyczna

e. instrukcja do hasła

Po rozwiązaniu zadań  od "a" do "d" , należy wpisać hasło pozyskane dzięki instrukcji ( "e") . Wyświetli się wówczas artykuł, dzięki któremu prawda o niepodległości zostanie ujawniona.

Organizator – Joanna Cudziło