Plan nadzoru pedagogicznego dyrektora
Szkoły Podstawowej Nr 8 im. Kardynała Augusta Hlonda w Goleniowie oraz Publicznego Liceum Ogólnokształcącego im. Kardynała Augusta Hlonda w Goleniowie na rok szkolny 2019/2020.
I. Źródła planu:
II. Cele nadzoru:
1. Wspomaganie pracy nauczycieli w celu zapewnienia prawidłowości i skuteczności procesu dydaktycznego, wychowawczego i opiekuńczego.
2. Kontrola przestrzegania przepisów prawa dotyczących działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej szkoły.
3. Monitorowanie wybranych obszarów pracy szkoły.
4. Dokonywanie ewaluacji wewnętrznej i wykorzystywanie jej wyników do podejmowania działań mających na celu poprawę pracy szkoły.
5. Opracowanie informacji dla rady pedagogicznej, rady rodziców i organu prowadzącego o efektach pracy szkoły i możliwych kierunkach jej dalszego rozwoju.
III. Formy realizacji zadań wynikających ze sprawowania nadzoru pedagogicznego:
3. Analiza dokumentacji.
4. Ankiety, wywiady.
IV. Przedmiot ewaluacji wewnętrznej wraz z harmonogramem jej przeprowadzania:
Lp. |
Przedmiot ewaluacji |
Termin |
Odpowiedzialny |
1. |
Kształtowane są postawy i respektowane normy społeczne |
V 2020 |
Zespół ds. ewaluacji wewnątrzszkolnej |
Monitorowanie efektywności nauczania matematyki w edukacji wczesnoszkolnej oraz klasach VII i VIII (XI 2019, I, III 2020 – odpowiedzialny II wicedyrektor). Uwaga! O wynikach badania efektywności nauczania matematyki wychowawcy winni informować rodziców podczas zebrań klasowych.
Monitorowanie stopnia realizacji Programu Wychowawczo-Profilaktycznego (I 2020 i VI 2020 – odpowiedzialny III wicedyrektor).
Monitorowanie działalności świetlicy szkolnej celem usprawniania jej pracy (na bieżąco – odpowiedzialny I wicedyrektor)
Monitorowanie stopnia realizacji zadań określonych w Wewnątrzszkolnym Systemie Doradztwa Zawodowego (V 2020 – III wicedyrektor)
V. Tematyka i terminy przeprowadzania kontroli przestrzegania prawa:
1. Prawidłowość prowadzenia dokumentacji zgodnie z ustaleniami przedmiotowego rozporządzenia – księga uczniów, dziennik elektroniczny, arkusze ocen, dzienniki świetlicy, pedagoga, psychologa, logopedy, zajęć gimnastyki korekcyjnej, zajęć pozalekcyjnych (XI 2019, VI 2020 - II wicedyrektor).
2. Prawidłowość zapewnienia dzieciom i młodzieży pomocy psychologiczno – pedagogicznej, w tym prawidłowość zapewnienia warunków i organizacji kształcenia uczniów niepełnosprawnych oraz pomocy uczniom przybyłym z innych krajów (XI 2019 / IV 2020 – III wicedyrektor).
3. Zgodność realizacji wybranych obowiązkowych zajęć edukacyjnych z ramowymi planami nauczania w klasach I - III szkoły podstawowej (I i IV 2020 – II wicedyrektor).
VI. Prowadzenie działań rozwojowych poprzez organizowanie narad i szkoleń w ramach WDN::
VII. Plan obserwacji zajęć na rok szkolny 2019/2020 w celu wspomagania pracy nauczycieli.- diagnoza w zakresie:
Imię i nazwisko nauczyciela |
Zajęcia edukacyjne |
Termin |
Obserwujący |
Izabela Jasielska |
Język polski |
III 2020 |
Dyrektor |
Olga Swirog |
Godzina z wychowawcą (PLO) |
X 2019 |
III wicedyrektor |
Marta Bogumił - Felbur |
Wstęp do psychologii |
XI 2019 |
Dyrektor |
Klaudia Wojda |
Język polski (PLO) |
I 2020 |
Dyrektor |
Paula Kurdziel |
Muzyka |
X 2019 |
II wicedyrektor |
Joanna Cudziło |
WOS (PLO) |
XII 2019 |
Dyrektor |
Michał Wójcik |
Historia (PLO) |
XI 2019 |
Dyrektor |
Magdalena Bielczuk |
Język angielski |
XI 2019 |
II wicedyrektor |
Joanna Makowska |
Język angielski / Język włoski |
X 2019 / IV 2020 |
I wicedyrektor / Dyrektor |
Joanna Osińska |
Język hiszpański (PLO) |
X 2019 |
Dyrektor |
Martyna Ramiączek - Cenkier |
Język hiszpański |
X 2019 / III 2020 |
I wicedyrektor / Dyrektor |
Agata Markowicz - Narękiewicz |
Matematyka |
XII 2019 |
Dyrektor |
Małgorzata Nazim |
Matematyka |
I 2020 |
Dyrektor |
Beata Kulka |
Matematyka (PLO) |
X 2019 |
Dyrektor |
Kamila Czech |
Matematyka / Geografia |
X 2019 / V 2020 |
II wicedyrektor / III wicedyrektor |
Aleksandra Targosz |
Biologia (SP i PLO) |
XI 2019 / III 2020 |
Dyrektor / I wicedyrektor |
Aleksandra Sikora - Muryń |
Chemia (SP i PLO) |
X 2019 / I 2020 |
Dyrektor / I wicedyrektor |
Małgorzata Grabowska - Rojek |
Fizyka (SP i PLO) |
XI 2019 / IV 2020 |
III wicedyrektor / I wicedyrektor |
Piotr Cudziło |
Informatyka (PLO) |
II 2020 |
Dyrektor |
Sylwia Gerwatowska |
Matematyka (PLO) |
III 2020 |
Dyrektor |
Aleksandra Smoter |
Język niemiecki (SP i PLO) |
XI 2019 / I 2020 |
III wicedyrektor / I wicedyrektor |
Klaudia Szymczak |
Edukacja matematyczna |
X 2019 |
III wicedyrektor |
Agata Kamińska |
Edukacja matematyczna |
XI 2019 |
III wicedyrektor |
Ewa Sobańska |
Edukacja matematyczna / Technika |
XI 2019 / III 2020 |
I wicedyrektor / III wicedyrektor |
Ksiądz Michał Ogrodnik |
Religia (PLO) |
IV 2020 |
III wicedyrektor |
Ksiądz Marek Czarnecki |
Religia |
X 2019 / II 2020 |
I wicedyrektor / III wicedyrektor |
Aleksandra Winogradzka |
Wychowanie fizyczne |
XII 2019 |
I wicedyrektor |
Aldona Pocętek - Drozd |
Wychowanie fizyczne |
III 2019 |
I wicedyrektor |
Katarzyna Bohun |
Zajęcia świetlicowe |
X 2019 / V 2020 |
I wicedyrektor / III wicedyrektor |
Iwona Sadzik |
Podstawy przedsiębiorczości |
V 2020 |
Dyrektor |
Ewa Danilewicz - Zalewska |
Zajęcia świetlicowe |
XI 2019 |
I wicedyrektor |
VIII. Ocena pracy nauczyciela zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 29 maja 2018 r. w sprawie szczegółowych kryteriów i trybu dokonywania oceny pracy nauczycieli, zakresu informacji zawartych w karcie oceny pracy, składu i sposobu powoływania zespołu oceniającego oraz trybu postępowania odwoławczego (Dz. U. z 12 czerwca 2018 r. poz. 1133)
Goleniów, 10 września 2019 r. dyr. Remigiusz Podstawczuk
Zespół Szkół Prywatnych Szkolna 13 w Goleniowie Sp z o.o.
Tel.: 91 407 10 75 Fax: 91 407 10 75 sekretariat@szkolna13.pl www.szkolna13.pl