Plan nadzoru 2019/2020

Plan nadzoru pedagogicznego dyrektora

Szkoły Podstawowej Nr 8 im. Kardynała Augusta Hlonda w Goleniowie oraz Publicznego Liceum Ogólnokształcącego  im. Kardynała Augusta Hlonda  w Goleniowie na rok szkolny 2019/2020.

 I. Źródła planu:

  1. Kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2019/2020;
  2. Plan nadzoru pedagogicznego Zachodniopomorskiego Kuratora Oświaty na rok szkolny 2019/2020;
  3. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r.                           w sprawie nadzoru pedagogicznego.
  4. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie wymagań wobec szkół i placówek.
  5. Wnioski ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego dyrektora szkoły w roku szkolnym 2018/2019.

 

II. Cele nadzoru:

 

1.  Wspomaganie pracy nauczycieli w celu zapewnienia prawidłowości i skuteczności procesu dydaktycznego, wychowawczego i opiekuńczego.

2.  Kontrola przestrzegania przepisów prawa dotyczących działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej szkoły.

3.   Monitorowanie wybranych obszarów pracy szkoły.

4.   Dokonywanie ewaluacji wewnętrznej i wykorzystywanie jej wyników                                do podejmowania działań mających na celu poprawę pracy szkoły. 

5.   Opracowanie informacji dla rady pedagogicznej, rady rodziców i organu prowadzącego o efektach pracy szkoły i możliwych kierunkach jej dalszego rozwoju.

 III. Formy realizacji zadań wynikających ze sprawowania nadzoru pedagogicznego:

 

  1. Obserwacje lekcji i innych zajęć.
  2. Monitorowanie efektów nauczania, wychowania i opieki.

3.   Analiza dokumentacji.

4.   Ankiety, wywiady.

 IV. Przedmiot ewaluacji wewnętrznej wraz z harmonogramem jej przeprowadzania:

 Lp.

Przedmiot ewaluacji

Termin

Odpowiedzialny

1.

Kształtowane są postawy i respektowane normy społeczne

V 2020

Zespół ds. ewaluacji wewnątrzszkolnej

Monitorowanie efektywności nauczania matematyki w edukacji wczesnoszkolnej oraz klasach VII i VIII (XI 2019, I, III 2020 – odpowiedzialny II wicedyrektor). Uwaga!                  O wynikach badania efektywności nauczania matematyki wychowawcy winni informować rodziców podczas zebrań klasowych.

Monitorowanie stopnia realizacji Programu Wychowawczo-Profilaktycznego (I 2020 i VI 2020 – odpowiedzialny III wicedyrektor).

Monitorowanie działalności świetlicy szkolnej celem usprawniania jej pracy (na bieżąco – odpowiedzialny I wicedyrektor)

Monitorowanie stopnia realizacji zadań określonych w Wewnątrzszkolnym Systemie Doradztwa Zawodowego (V 2020 – III wicedyrektor)

 V. Tematyka i terminy przeprowadzania kontroli przestrzegania prawa:

 

1.   Prawidłowość prowadzenia dokumentacji zgodnie z ustaleniami przedmiotowego rozporządzenia – księga uczniów, dziennik elektroniczny, arkusze ocen, dzienniki świetlicy, pedagoga, psychologa, logopedy, zajęć gimnastyki korekcyjnej, zajęć pozalekcyjnych (XI 2019, VI 2020 - II wicedyrektor).

2.   Prawidłowość zapewnienia dzieciom i młodzieży pomocy psychologiczno – pedagogicznej, w tym prawidłowość zapewnienia warunków i organizacji kształcenia uczniów niepełnosprawnych oraz pomocy uczniom przybyłym z innych krajów (XI 2019 /  IV 2020 – III wicedyrektor).

3. Zgodność realizacji wybranych obowiązkowych zajęć edukacyjnych z ramowymi planami nauczania w klasach I - III szkoły podstawowej (I i IV 2020 – II wicedyrektor).

 

 VI. Prowadzenie działań rozwojowych poprzez organizowanie narad i szkoleń w ramach WDN::

  1. Szkolenia w zakresie użytkowania e-dziennika oraz wykorzystania tablic interaktywnych w procesie dydaktycznym (według potrzeb – p. PiotrCudziło).
  2. "Zadania rozwijające myślenie matematyczne" – warsztaty dla nauczycieli matematyki oraz edukacji wczesnoszkolnej (IX 2019 r.).
  3. Termin szkolenia w II semestrze zostanie ustalony w późniejszym terminie zgodnie z potrzebami rady pedagogicznej)

 

VII. Plan obserwacji zajęć na rok szkolny 2019/2020 w celu wspomagania pracy nauczycieli.- diagnoza w zakresie:

  1. Bezpieczeństwa i higieny pracy ucznia oraz wychowanka, w tym pozostawiania porządku po zakończonej lekcji;
  2. Efektywności realizacji podstawy programowej w procesie dydaktycznym, w tym                w szczególności w zakresie edukacji matematycznej i przyrodniczej;
  3. Wdrażania innowacyjnych metod i form nauczania;
  4. Sposobów realizacji wniosków z zewnętrznych egzaminów;
  5. Kształcenia u uczniów kompetencji kluczowych;
  6. Rozwijanie kompetencji matematycznych uczniów;
  7. Rozwijania kompetencji czytelniczych oraz upowszechnianie czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży;
  8. Wychowania do wartości przez kształtowanie postaw obywatelskich i patriotycznych uczniów;
  9. Dbałości o poprawność językową uczniów, w tym kulturę słowa; częstotliwości dyktand ortograficznych;
  10. Aktywności dzieci / uczniów podczas zajęć dydaktycznych i pozalekcyjnych (formy pracy zespołowej);
  11. Celowości i efektywności wykorzystania programów multimedialnych i Internetu   oraz innych dostępnych pomocy dydaktycznych;
  12. Rozwijania kreatywności, przedsiębiorczości i kompetencji cyfrowych uczniów, w tym bezpiecznego i celowego wykorzystywania technologii informacyjno-komunikacyjnych w realizacji podstawy programowej kształcenia ogólnego;
  13. Celowości zadawania i jakości sprawdzania zadań domowych;
  14. Wartości merytorycznej uwag i komentarzy do prac klasowych i sprawdzianów;
  15. Prawidłowości prowadzenia dokumentacji przebiegu nauczania;
  16. Przestrzegania ustaleń WSO, w tym rytmiczności oceniania uczniów (liczba ocen za aktywność na lekcji, dyktanda ortograficzne, zadania domowe, kartkówki, sprawdziany)
  17. Stopnia realizacji planu godzin z wychowawcą.

 

Imię i nazwisko nauczyciela

Zajęcia edukacyjne

Termin

Obserwujący

Izabela Jasielska

Język polski

III 2020

Dyrektor

Olga Swirog

Godzina z wychowawcą (PLO)

X 2019

III wicedyrektor

Marta Bogumił - Felbur

Wstęp do psychologii

XI 2019

Dyrektor

Klaudia Wojda

Język polski (PLO)

I 2020

Dyrektor

Paula Kurdziel

Muzyka

X 2019

II wicedyrektor

Joanna Cudziło

WOS (PLO)

XII 2019

Dyrektor

Michał Wójcik

Historia (PLO)

XI 2019

Dyrektor

Magdalena Bielczuk

Język angielski

XI 2019

II wicedyrektor

Joanna Makowska

Język angielski / Język włoski

X 2019 / IV 2020

I wicedyrektor / Dyrektor

Joanna Osińska

Język hiszpański (PLO)

X 2019

Dyrektor

Martyna Ramiączek - Cenkier

Język hiszpański

X 2019 / III 2020

I wicedyrektor / Dyrektor

Agata Markowicz - Narękiewicz

Matematyka

XII 2019

Dyrektor

Małgorzata Nazim

Matematyka

I 2020

Dyrektor

Beata Kulka

Matematyka (PLO)

X 2019

Dyrektor

Kamila Czech

Matematyka / Geografia

X 2019 / V 2020

II wicedyrektor / III wicedyrektor

Aleksandra Targosz

Biologia (SP i PLO)

XI 2019 / III 2020

Dyrektor / I wicedyrektor

Aleksandra Sikora - Muryń

Chemia (SP i PLO)

X 2019 / I 2020

Dyrektor / I wicedyrektor

Małgorzata Grabowska - Rojek

Fizyka (SP i PLO)

XI 2019 / IV 2020

III wicedyrektor / I wicedyrektor

Piotr Cudziło

Informatyka (PLO)

II 2020

Dyrektor

Sylwia Gerwatowska

Matematyka (PLO)

III 2020

Dyrektor

Aleksandra Smoter

Język niemiecki (SP i PLO)

XI 2019 / I 2020

III wicedyrektor / I wicedyrektor

Klaudia Szymczak

Edukacja matematyczna

X 2019

III wicedyrektor

Agata Kamińska

Edukacja matematyczna

XI 2019

III wicedyrektor

Ewa Sobańska

Edukacja matematyczna / Technika

XI 2019 / III 2020

I wicedyrektor / III wicedyrektor

Ksiądz Michał Ogrodnik

Religia (PLO)

IV 2020

III wicedyrektor

Ksiądz Marek Czarnecki

Religia

X 2019 / II 2020

I wicedyrektor / III wicedyrektor

Aleksandra Winogradzka

Wychowanie fizyczne

XII 2019

I wicedyrektor

Aldona Pocętek - Drozd

Wychowanie fizyczne

III 2019

I wicedyrektor

Katarzyna Bohun

Zajęcia świetlicowe

X 2019 / V 2020

I wicedyrektor / III wicedyrektor

Iwona Sadzik

Podstawy przedsiębiorczości

V 2020

Dyrektor

Ewa Danilewicz - Zalewska

Zajęcia świetlicowe

XI 2019

I wicedyrektor

 

 

VIII. Ocena pracy nauczyciela zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 29 maja 2018 r. w sprawie szczegółowych kryteriów i trybu dokonywania oceny pracy nauczycieli, zakresu informacji zawartych w karcie oceny pracy, składu i sposobu powoływania zespołu oceniającego oraz trybu postępowania odwoławczego (Dz. U. z 12 czerwca 2018 r. poz. 1133)

  1. p. Marta Osińska  (V 2020)

 Goleniów, 10 września 2019 r.                                        dyr. Remigiusz Podstawczuk