Plan nadzoru

Plan nadzoru pedagogicznego dyrektora

Szkoły Podstawowej Nr 8 im. Kardynała Augusta Hlonda w Goleniowie oraz Publicznego Liceum Ogólnokształcącego  im. Kardynała Augusta Hlonda  w Goleniowie

na rok szkolny 2024/2025.

 I. Źródła planu:

  1. Kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2024/2025;
  2. Plan nadzoru pedagogicznego Zachodniopomorskiego Kuratora Oświaty na rok szkolny 2024/2025;
  3. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r.  w sprawie nadzoru pedagogicznego.
  4. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie wymagań wobec szkół i placówek.
  5. Wnioski ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego dyrektora szkoły w roku szkolnym 2023/2024.

 

II. Cele nadzoru: 

1.  Wspomaganie pracy nauczycieli w celu zapewnienia prawidłowości i skuteczności procesu dydaktycznego, wychowawczego i opiekuńczego.

2.  Kontrola efektów pracy szkoły w wybranych obszarach oraz przestrzegania przepisów prawa dotyczących działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej szkoły.

3. Opracowanie informacji dla rady pedagogicznej, rady rodziców i organu prowadzącego o efektach pracy szkoły i możliwych kierunkach jej dalszego rozwoju.

 III. Formy realizacji zadań wynikających ze sprawowania nadzoru pedagogicznego:

  1. Obserwacje lekcji i innych zajęć.

2.   Analiza dokumentacji.

3.   Ankiety, wywiady.

IV. Kontrola wybranych obszarów pracy szkoły:

  1. efektywności nauczania matematyki w klasach II i III edukacji wczesnoszkolnej  (XII 2024 r. i IV 2025 r.) oraz klasach VIII (XI 2024 r. i III 2025 r. – odpowiedzialny   II wicedyrektor). Uwaga! O wynikach badania efektywności nauczania matematyki wychowawcy winni informować rodziców podczas zebrań klasowych;
  2. efektywności kształcenia umiejętności czytania ze zrozumieniem na lekcjach języka polskiego w klasach VII i VIII (XI 2024 r. – odpowiedzialny II wicedyrektor);
  3. stopnia realizacji zadań programu wychowawczo – profilaktycznego ( I i V 2025 r. – odpowiedzialna – p. Anna Sudnik);
  4. funkcjonowania dokumentu "Standardy ochrony małoletnich w Zespole Szkół Prywatnych Szkolna 13 w Goleniowie (p. Anna Sudnik – na bieżąco);
  5. działalności świetlicy szkolnej celem usprawniania i  promowania jej pracy (na bieżąco – odpowiedzialny I wicedyrektor);
  6. monitorowanie porządku zostawianego przez uczniów w szatniach szkolnych (I wicedyrektor – na bieżąco);
  7. aktywności uczniów w zakresie uczestnictwa w zawodach i konkursach zewnętrznych (na bieżąco - odpowiedzialny I wicedyrektor);
  8. prawidłowości prowadzenia dokumentacji zgodnie z przepisami prawa – księga uczniów, dziennik elektroniczny, arkusze ocen, dzienniki świetlicy, pedagoga, psychologa, logopedy,  zajęć pozalekcyjnych (I i IV 2025 r. – dyrektor szkoły);
  9. prawidłowości zapewnienia dzieciom i młodzieży pomocy psychologiczno – pedagogicznej, w tym prawidłowość zapewnienia warunków i organizacji kształcenia uczniów niepełnosprawnych (koordynator ds. ppp -  XI 2024 r.,  V 2025 r.);
  10. realizacji obowiązku szkolnego i obowiązku nauki, szczególnie w klasach ósmych i licealnych (na bieżąco – odpowiedzialny I wicedyrektor);
  11.  frekwencji uczniów na zajęciach pozalekcyjnych (XI 2024 r. / III 2025 r. – odpowiedzialny dyrektor szkoły).

 

V. Prowadzenie działań rozwojowych poprzez organizowanie narad i szkoleń w ramach WDN:

  1. Szkolenia w zakresie użytkowania e-dziennika oraz wykorzystania tablic interaktywnych w procesie dydaktycznym (według potrzeb – p. Piotr Cudziło).
  2. 4-godzinne szkolenie w dniu 9 X 2024 r.: "Trudny rodzic z wizytą w szkole. Jak rozpoznać manipulację i skutecznie się przed nią bronić?" (firma zewnętrzna)
  3. W II semestrze – zgodnie z potrzebami nauczycieli.

 

VI. Plan obserwacji zajęć na rok szkolny 2024/2025 w celu wspomagania pracy nauczycieli.- diagnoza w zakresie:

  1. Bezpieczeństwa i higieny pracy ucznia oraz wychowanka, w tym pozostawiania porządku po zakończonej lekcji;
  2. Efektywności realizacji podstawy programowej w procesie dydaktycznym, w tym  w szczególności w zakresie edukacji matematycznej i przyrodniczej;
  3. Wdrażania innowacyjnych metod i form nauczania;
  4. Sposobów realizacji wniosków z zewnętrznych egzaminów;
  5. Kształcenia u uczniów kompetencji kluczowych;
  6. Interdyscyplinarne podejście do nauczania przedmiotów przyrodniczych i ścisłych oraz pogłębianie umiejętności matematycznych w kształceniu ogólnym;
  7. Znajomości przez uczniów tabliczki mnożenia;
  8. Rozwijania kompetencji czytelniczych oraz upowszechnianie czytelnictwa  wśród dzieci i młodzieży;
  9. Wychowania do wartości i kształtowanie patriotycznych postaw uczniów;
  10. Dbałości o poprawność językową uczniów, w tym kulturę słowa; częstotliwości dyktand ortograficznych;
  11. Aktywności dzieci / uczniów podczas zajęć dydaktycznych i pozalekcyjnych (formy pracy zespołowej);
  12. Celowości i efektywności wykorzystania programów multimedialnych i Internetu   oraz innych dostępnych pomocy dydaktycznych, w tym montessoriańskich;
  13. Rozwijania kompetencji cyfrowych uczniów i nauczycieli;
  14. Wartości merytorycznej uwag i komentarzy do prac klasowych i sprawdzianów;
  15. Prawidłowości prowadzenia dokumentacji przebiegu nauczania;
  16. Przestrzegania ustaleń oceniania wewnątrzszkolnego, w tym rytmiczności oceniania uczniów (liczba ocen za aktywność na lekcji, dyktanda ortograficzne, kartkówki, sprawdziany)
  17. Stopnia realizacji planu godzin z wychowawcą.
  18. Wsparcie psychologiczno-pedagogiczne uczniów drugorocznych oraz przybyłych  z zagranicy.

 

Imię i nazwisko nauczyciela

Zajęcia edukacyjne

Termin

Obserwujący

Magdalena Minda

Zajęcia doradztwa zawodowego w kl. VIII i PLO / Edukacja dla bezpieczeństwa w SP

XI 2024 / V 2025

Remigiusz Podstawczuk / Piotr Cudziło

Martyna Tańska

Wychowanie przedszkolne / Język angielski w kl. I

X 2024 / III 2025

Remigiusz Podstawczuk / Piotr Cudziło

Beata Nawrocka

Edukacja wczesnoszkolna - Nauka udzielania pierwszej pomocy

XII 2024

Piotr Cudziło

Jolanta Olobry

Zajęcia logopedyczne

XI 2024

Sylwia Gerwatowska

Hanna Banaś

Wychowanie fizyczne w PLO

X 2024

Sylwia Gerwatowska

Olga Swirog

Dodatkowe lekcje języka polskiego dla obcokrajowców w PLO

I 2025

Sylwia Gerwatowska

Aldona Pocętek - Drozd

Wychowanie fizyczne w PLO

XI 2024

Piotr Cudziło

Ewa Sobańska

Edukacja wczesnoszkolna – edukacja matematyczna / edukacja informatyczna

I 2024 / II 2025

Remigiusz Podstawczuk / Piotr Cudziło

Agata Kamińska

Edukacja wczesnoszkolna – edukacja matematyczna

II 2025

Remigiusz Podstawczuk

Marta Pach

Język niemiecki w PLO

XII 2024

Sylwia Gerwatowska

Beata Noworolska

Zajęcia pedagoga

I 2025

Piotr Cudziło

Małgorzata Grabowska - Rojek

Zajęcia bloku przyrodniczego  w kl. VI

XI 2024

Remigiusz Podstawczuk

Aleksandra Targosz

Chemia w SP

I 2025

Remigiusz Podstawczuk

Piotr Sieczkarek

Historia / WOS

X 2024 / I 2025

Remigiusz Podstawczuk /

Sylwia Gerwatowska

Małgorzata Rajewska

Edukacja wczesnoszkolna – edukacja matematyczna / edukacja informatyczna

II 2025 / X 2024

Remigiusz Podstawczuk / Piotr Cudziło

Kamila Czech

Matematyka w PLO

II 2025

Remigiusz Podstawczuk

Jagoda Glanc

Zajęcia świetlicowe

XI 2024 / I 2025

Sylwia Gerwatowska / Piotr Cudziło

Sylwia Gerwatowska

Matematyka w PLO

XII 2024

Remigiusz Podstawczuk

Małgorzata Nazim

Matematyka

XII 2024 / IV 2025

Sylwia Gerwatowska / Piotr Cudziło

Agata Markowicz - Narękiewicz

Matematyka

III 2025

Remigiusz Podstawczuk

Wioleta Grzelak

Język angielski w PLO / w SP

X 2024 / IV 2025

Piotr Cudziło / Remigiusz Podstawczuk

Marta Osińska

Język hiszpański w SP

II 2025

Sylwia Gerwatowska

Justyna Owczarek

Edukacja wczesnoszkolna – edukacja matematyczna

IV 2025

Remigiusz Podstawczuk

Magdalena Bielczuk

Zebranie rodziców

III 2025

Sylwia Gerwatowska

Izabela Jasielska

Dodatkowa lekcja języka polskiego dla obcokrajowców

XI 2024

Piotr Cudziło

 

 

 Goleniów, 13 września 2024 r.                                                                                                           dyr. Remigiusz Podstawczuk