Pierwsza taka lekcja - sztafeta

Sztafeta nie musi się kojarzyć wyłącznie z zawodami sportowymi. Uczniowie klasy 3 a pani Justyny Owczarek z wielką ambicją poszli w ślady biegaczy, jednak ich rywalizacja nie obejmowała jednak sprintu z pałeczką, lecz skupiała się na rozwiązywaniu zadań z treścią stanowiących uszeregowany ciąg.

Wspólna praca w grupach wyzwoliła wielkie pokłady zapału w młodych zawodnikach. Sztafeta to dynamiczna metoda, która angażuje uczniów w sposób naturalny - każdy ma swoją rolę, a zadania realizowane są w tempie. Dzięki elementowi chodzenia/ biegania dzieci mają szansę się poruszać, co dodaje im energii, ożywia lekcję i sprawia, że nauka jest bardziej efektywna. Wszyscy uczestnicy dostali na koniec coś słodkiego, aby odbudować zapas energii, natomiast zwycięzcy mogą się cieszyć jeszcze większą nagrodą - prawo do zadania pytania nauczycielowi podczas sprawdzianu - wyjątkowa szansa na podpowiedź! W ten sposób trzecioklasiści wykorzystali metodę na środę.