MDJO

Harmonogram Międzynarodowego Dnia Języka Ojczystego -21.02.2019 (czwartek)
Cele:
• Kształcenie świadomości językowej
• Uczenie poprawności i kultury języka ojczystego
• Wzbogacanie słownictwa

9.30-przygotowanie auli przez członków SU
10.00-rozpoczęcie imprezy
10.00-10.10-prezentacja dotycząca obchodów Międzynarodowego Dnia Języka Ojczystego
10.20-11.00- Konkurs  językowy o tytuł ,,Najlepszego  Szkolnego Językoznawcy"(klasy 4-6SP)
11.00-11.10    ,,Gimnastyka języka"- prezentacja tzw. łamańców językowych i próba ich odczytania przez publiczność
11.10-12.00- Konkurs  językowy o tytuł ,,Najlepszego  Szkolnego Językoznawcy"(klasy 7-8SP, gimnazjum i PLO)
•    Zasady konkursu:
- w konkursie biorą udział dwie osoby z każdej klasy; zgłoszenia przyjmują nauczyciele języka polskiego. W przypadku braku kandydatów, wytypują ich poloniści uczący dany oddział.
Każdy uczestnik konkursu ma do wykorzystania trzy szanse
-I runda to pytania do wszystkich
Prowadzący zadaje każdemu uczniowi 2 pytania. Uczestnik musi odpowiedzieć co najmniej na jedno z nich, aby przejść do następnej rundy.
-II runda
Uczestnicy po podaniu poprawnej odpowiedzi, wyznaczają kolejnego pytanego. Runda trwa do czasu wyłonienia zwycięzcy.

12.00-12.10-,,Gimnastyka języka"- prezentacja tzw. łamańców językowych i próba ich odczytania przez publiczność
12.10-rozejście się do klas

Koordynator MDJO
Olga Swirog