Konkursy przedmiotowe

Zarządzenie dyrektora

Szkoły Podstawowej Nr 8 im. Kardynała Augusta Hlonda w Goleniowie

z dnia 01 października 2021 r.

 

 

Na podstawie rozdziału V pkt.3 ppkt.5c Regulaminu organizacji konkursów przedmiotowych dla uczniów szkół podstawowych w roku szkolnym 2021/2022 zarządzam, co następuje:

 

I. Powołuję komisję do przeprowadzenia w dniu 18 października 2021 r. o godzinie 10:00

w sali 1 Konkursu Języka Polskiego w składzie:

  1. Przewodniczący – Piotr Cudziło
  2. Członek – Magdalena Minda

II. Powołuję komisję do przeprowadzenia w dniu 18 października 2021 r. o godzinie 13:00

w sali 1 Konkursu Matematycznego w składzie:

  1. Przewodniczący – Beata Nawrocka
  2. Członek – Magdalena Minda

III. Powołuję komisję do przeprowadzenia w dniu 19 października 2021 r. o godzinie 10:00

w sali 1 Konkursu Historycznego w składzie:

  1. Przewodniczący – Piotr Cudziło
  2. Członek – Maciej Onaszkiewicz

IV. Powołuję komisję do przeprowadzenia w dniu 20 października 2021 r. o godzinie 10:00

w sali 1 Konkursu Chemicznego w składzie:

  1. Przewodniczący – Magdalena Minda
  2. Członek – Aldona Pocętek – Drozd

V. Powołuję komisję do przeprowadzenia w dniu 20 października 2021 r. o godzinie 13:00

w sali 1 Konkursu Geograficznego w składzie:

  1. Przewodniczący – Justyna Owczarek
  2. Członek – Anna Sudnik

VI. Powołuję komisję do przeprowadzenia w dniu 21 października 2021 r. o godzinie 10:00

w sali 1 Konkursu Biologicznego w składzie:

      1.  Przewodniczący – Mieczysław Dusza

      2.  Członek – Aleksandra Winogrodzka

VII. Powołuję komisję do przeprowadzenia w dniu 21 października 2021 r. o godzinie 13:00

w sali 1 Języka Angielskiego w składzie:

  1. Przewodniczący – Małgorzata Grabowska – Rojek
  2. Członek – Sylwia Gerwatowska

VIII. Powołuję komisję do przeprowadzenia w dniu 22 października 2021 r. o godzinie 10:00

w sali 1 Konkursu Fizycznego w składzie:

  1. Przewodniczący – Joanna Cudziło
  2. Członek – Magdalena Minda

IX. Powołuję komisję do przeprowadzenia w dniu 22 października 2021 r. o godzinie 13:00

w sali 1 Konkursu Wiedzy o Społeczeństwie w składzie:

  1. Przewodniczący – Piotr Cudziło
  2. Członek – Magdalena Kulczyńska

 

X. Na rozwiązanie zadań konkursowych, po odliczeniu czynności organizacyjnych, uczniowie mają 60 minut.

XI. Uczeń spóźniony (wejście do sali po ogłoszeniu przez przewodniczącego rozpoczęcia rozwiązywania testu) nie bierze udziału w konkursie.

XII. Zgłoszenia chętnych uczniów przyjmuje bezpośrednio przewodniczący przedmiotowej komisji konkursowej bądź nauczyciel uczący ucznia, który w przypadku przyjęcia zgłoszenia jest obowiązany przekazać zgłoszenie przewodniczącemu komisji jeszcze tego samego dnia.

XIII. Przewodniczący każdej komisji na dwa dni przed danym konkursem przekazuje dyrektorowi szkoły listę uczniów, którzy wezmą w nim udział oraz oświadczenia rodziców (załącznik 11). Uczeń, który nie dostarczy oświadczenia, nie może znaleźć się na tej liście.

XIV. Zakres wiedzy i umiejętności wymagany na konkursach przedmiotowych został opublikowany na stronie internetowej Kuratorium Oświaty w Szczecinie.

XV. Kodem ucznia będzie jego numer PESEL. Uczeń winien mieć przy sobie numer PESEL. Testy niezakodowane przez ucznia numerem PESEL, zakodowane w inny sposób lub podpisane imieniem i nazwiskiem nie będą sprawdzane.

XVI. Uczeń biorący udział w konkursie winien mieć przy sobie legitymację szkolną. Uczeń, który nie będzie miał legitymacji, nie weźmie udziału w konkursie.

XVII. Komisja dokonuje sprawdzenia i oceny punktowej prac uczniów wg klucza odpowiedzi w terminie dwóch dni od dnia przeprowadzenia konkursu. Każda praca powinna być czytelnie podpisana przez sprawdzającego – członka Szkolnej Komisji Konkursowej.

XVIII. Szkolna komisja konkursowa sporządza protokół (w wersji elektronicznej i papierowej) z etapu szkolnego zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 13 (bez używania skrótów w żadnym z wierszy) do Regulaminu i niezwłocznie przekazuje dyrektorowi szkoły.

XIX. Do etapu rejonowego zostaną zakwalifikowani uczniowie, którzy uzyskali nie mniej niż 80% punktów możliwych do zdobycia. W przypadku nieosiągnięcia przez uczniów danej szkoły wymaganej punktacji, do etapu rejonowego przechodzi 2 uczestników z najwyższymi wynikami (jednak wynik nie może być niższy niż 30%). W przypadku osiągnięcia 80% punktów możliwych do zdobycia tylko przez jednego ucznia, do etapu rejonowego zostaje zakwalifikowany dodatkowo jeszcze jeden uczeń, który uzyskał najwyższą punktację spośród osób niezakwalifikowanych (jednak wynik nie może być niższy niż 30% ).

XX. Wszyscy członkowie Szkolnej Komisji Konkursowej do dnia konkursu winni podpisać i złożyć u dyrektora szkoły oświadczenie o tajemnicy i bezstronności, które stanowi załącznik nr 12 do Regulaminu.

XXI. Zobowiązuję wychowawców do niezwłocznego poinformowania uczniów o terminach eliminacji szkolnych oraz o przysługujących im prawach wynikających z Regulaminu opublikowanego na stronie internetowej Kuratorium Oświaty w Szczecinie.

XXII. Na każdym etapie konkursu uczestnik i jego opiekun zobowiązani są do dostosowania się do procedur sanitarnych obowiązujących w szkole, w której odbywa się konkurs.
W przypadku niedostosowania się do ww procedur - przewodniczący danej komisji konkursowej ma prawo nie dopuścić uczestnika do udziału w konkursie. Fakt ten odnotowuje się w protokole.

XXIII. W szczególnej sytuacji wynikającej ze wzrostu zagrożenia epidemicznego COVID-19, Zachodniopomorski Kurator Oświaty może podjąć decyzję o możliwości przeprowadzenia lokalnie części konkursów w formie zdalnej. Warunek: zapewnienie odpowiednich warunków sprzętowo-lokalowych w szkole i w domach ew. uczestników.

Wszelkie informacje dotyczące podjętych decyzji opublikowane zostaną na stronie internetowej Kuratorium Oświaty w Szczecinie, bądź przekazywane bezpośrednio dyrektorom szkół, których będą dotyczyć.

Harmonogram podaje się do publicznej wiadomości poprzez ogłoszenie na stronie internetowej szkoły, wywieszenie na tablicy ogłoszeń dla uczniów i w pokoju nauczycielskim.

 

 

Goleniów, 01 października 2021 r.                                dyr. Remigiusz Podstawczuk