Matematycznie

wali się na lekcjach matematyki liczbami, wykorzystując do tego pomoce montessoriańskie.

Układając puzzle liczbowe oraz dobierając do nich odpowiednią ilość liczmanów, którymi mogli manipulować, przekonali się, które liczby tworzą pary, a które nie. W ten sposób przyswoili sobie pojęcia: liczba parzysta i liczba nieparzysta.

Dzięki szorstkim cyfrom dzieci mogły poczuć za pomocą zmysłu dotyku, jak wygląda znak danej liczby. Natomiast  kolorowe koraliki nawleczone na drucik zobrazowały im liczbę w aspekcie ilościowym. Poznały przy tym zależność między liczbą, a kolorem jej przypisanym.

Liczby w postaci kolorowych koralików ogromnie ułatwiły dzieciom zadanie określenia, która liczba jest większa, a która mniejsza (spostrzegły to "gołym okiem").

Uczniowie mogli również przekonać się, jak łatwo przy pomocy kolorowych liczb znaleźć dopełnienie do 10. Wystarczyło przyłożyć dwie odpowiedniej długości liczby do drucika z dziesięcioma złotymi koralikami, by przekonać się, że liczby tworzą stałe pary w obrębie dziesiątki: 1-9, 2-8, 3-7, 4-6, 5-5 i odwrotnie.

W pamięci dzieci pozostanie na długo prezentacja systemu dziesiętnego z wykorzystaniem "złotego materiału", gdzie jeden złoty koralik symbolizuje jedność, dziesiątka to 10 nawleczonych na drucik złotych koralików, setka to 100 takich koralików połączonych ze sobą i tworzących kwadrat, natomiast 1000 to dziesięć setek połączonych ze sobą i tworzących złoty sześcian. Oprócz efektu wizualnego nieoceniony był odczuwalny w rękach efekt różnicy ciężaru między tymi liczbami.

W ten oto sposób "zajęte ręce" przyczyniają się do tworzenia w umyśle ważnych pojęć matematycznych, a atrakcyjne i różnorodne pomoce pomagają w aktywny sposób zgłębiać szkolną wiedzę i nabywać potrzebnych umiejętności.