Hiszpański inaczej


W ostatnim tygodniu przed feriami, na lekcjach języka hiszpańskiego, wszyscy uczniowie klas licealnych samodzielnie pracowali w parach/ grupach/ nad projektem, którego celem było stworzenie własnej gry planszowej, oczywiście po hiszpańsku.

Zasady ogólne gry były proste; uczniowie musieli najpierw ustalić:

* temat przewodni gry

* 2 pola dobra (np. dodatkowy rzut kostką)  i 2 pola złe (czekasz 1 kolejkę)

* minimum 7 pól hiszpańskich (osoba, która podczas gry stanie na tym polu, będzie musiała odpowiedzieć na wymyślone wcześniej pytania w języku hiszpańskim)

 

Muszę przyznać, że wyobraźnia naszych uczniów jest absolutnie zaskakująca! Motywy gier planszowych, rysunki 3D, pytania po hiszpańsku - wszystko to dało rewelacyjny efekt końcowy gry, w którą oczywiście graliśmy na ostatniej lekcji:) 

Dodatkową motywacją projektu były oczywiście oceny → nietrudno się domyślić, że w większości były same 5:)

 Na koniec projektu licealiści zgodnie stwierdzili, że miło jest czasem oderwać się od teorii w książkach i wykorzystać tę wiedzę w praktyce, jak sami przyznali,  bardzo przyjemnej i relaksującej praktyce.

 Teraz zabieramy się z powrotem do nauki, ale ja już myślę nad kolejnym projektem na koniec roku szkolnego:)

 nauczycielka języka hiszpańskiego,

Marta Osińska